2013. augusztus 18., vasárnap

Tények - IV. rész

Erőnkön felül azon dolgoztunk, hogy honnan szerezzünk egy millió forintot, hogy karácsony előtt három nappal meglegyen a foglalóból hiányzó összeg. Féltem, ha nem szerzem meg, még azt az egyet is elbukom, amit anyósom adott, hisz foglalóként adtam és ha nem teljesítek, az én hibámból bukik az üzlet, ergo ugrik a foglaló. Noha én pontosan tudtam, hogy az a szerződés szabad akaratomon kívül, kényszerű körülmények között jött létre..
December közepén jártunk...Egy nap két férfi nyomta a kertkapun a csengőt, kezükben mappa. Kimentem megnézni mit akarnak. A NAV-tól jöttek az illeték miatt...
- A mi miatt?- kérdeztem értetlenül.
- A ház el lett adva , és ők az illeték miatt terepszemlét tartanak...nem értesített engem a tulajdonos?- kérdezték.
Elmondtam a helyzetemet és mivel látták, hogy tényleg semmit nem értek, elmondták, hogy a tulajdonos, a Magyar Ingatlanhitel ZRT. december 5.-én !!! értékesítette az ingatlant XY Kft-nek, és nekik az a dolguk, hogy felmérjék az ingatlan értékét, hogy kiszabják az illetéket. Bocsánatot kértem, de nem engedtem be őket. Megértették, és csodálkoztak, hogy erről én, a bentlakó miért nem kaptam értesítést...
Nos, tudjátok miért nem? Mert ez az adásvételi szerződés akkor kelt, amikor is én előszerződésben álltam a tisztelt bankkal, ugyanis december 21.-e volt a foglaló II. részének kifizetésének a határideje.
Aki kicsit is ért az ingatlanjoghoz, az tudja, hogy itt igen nagy hibát vétett tisztelt bank, kvázi megszegte a szerződést és az ingatlanjog alapján a foglaló duplán jár(na) vissza nekem. A vevő egyébként a banknak valami mutyi cége, többet nem tudok....
Természetesen ezek után nem akartam már egymilliót szerezni és nem akartam december 21.-én felutazni Budapestre hozzájuk. Levelet írtam nekik, hogy az ügyvédem is szeretne ott lenni, de az ő betegsége miatt ( ez igaz is volt) csak januárban tudom megkeresni őket....

Január végén utaztunk fel az ügyvédemmel hozzájuk, aki felkészült, áttanulmányozta az általam korábban készített kimutatást, hogy mennyit költöttem a házra.
Határozott, talpraesett ügyvédnőről van szó....
A megbeszélésen mi ketten voltunk az ügyvéddel, ők hárman: A már említett Morvay Zsolt,Ujvári Péter ( neki az édesanyja is a cégben van) illetve az ügyvédjük,akinek a nevét most nem tudom fejből.
A cégnek - Magyar Ingatlanhitel ZRT.- vannak részvényesei, 2 db KFT. Közülük az egyik  kötött adásvételi szerződést a bankkal a házamra....
Utólag tudtam meg, hogy a földhivatal az adásvétel bejegyzését valamiért visszautasította. Ettől függetlenül természetesen szerződést szegtek, mivel az adásvétel ugye létrejött abban az időben, míg velem szerződésben álltak....

Rendkívül arrogánsan fogadtak minket, azt gondolták, hogy ők, a teljhatalmúak, ráadásul ezen a szemétdombon ők a kakasok, és majd helyretesznek minket 2 percben. Azzal a lekezelő stílussal próbálkoztak, amit velem szemben alkalmaztak az eleje óta, de hamar beletört a bicskájuk.Az ügyvédem ugyanis percek alatt leiskolázta őket és visszafogtak a stílusból...
A megbeszélés végén a vételár az addigi 21 millió helyett már "csak" 18 millió volt ismét.Arról azonban hallani sem akartak, hogy tulajdonjogot adnak a befektetett pénzem arányában , így pedig meg tudnám már oldani a hitelt...Erről hallani sem akartak. Kvázi a mai napig azt gondolják, hogy én 14 millió forintot ajándékként építettem be nekik. Egy forintot sem ismernek el belőle, mondván, hogy ők ezt nem kérték...
Fura látásmód nem?
A PTK szerint az általam elvégzett munka kimeríti a ráépítés fogalmát, és aki más ingatlanára ráépít, az ingatlannyilvántartásban bejegyzés nélküli tulajdonjogot szerez...
Ők ezen csak nevettek...
Nekem valamiért ez nem volt ilyen nevetséges...
Abban maradtunk, hogy a vételár 18 millió, és a már említett pályázaton indulok és abból szerzem meg a pénzt...
Hazautaztam,nekiláttam a pályázat intézésének, ekkor január végét írtunk...
Mintha az Ég is összeesküdött volna ellenünk, a pályázatot február 14.-én, határidő előtt, egyik napról a másikra bezárták...
Romokban hevertem, de bennfentes helyekről olyan információt kaptam, hogy  tavasszal újra megnyitják...
Ezt mondtam Morvayéknak is, de azt mondták ez bizonytalan, ők nem várnak tovább....
Így hamarosan levelet kaptam a végrehajtótól, hogy május 21.-ig költözzek ki, vagy kilakoltatnak...
Újabb idegbaj, telefonok, hajthatatlanok, semmit nem fogadnak már el, a léc erősen rezeg....
Én ekkor már tudom mit akarok, de muszáj időt nyernem hozzá minden áron! Bent kell maradnom a házban...Birtokban kell maradnom...

Május 21.-én megérkeznek...a három főmufti és a végrehajtó...
Nem pakoltam össze, mert én innen nem megyek sehova...
Ragaszkodnak hozzá, hogy menjek el....

Nem bízom az empátiájukban, de elmondom nekik, hogy a férjem lányát következő héten műtik Pesten a kardiológiai intézetben, muszáj valahova hazavinnem és üzletet ajánlok: Bérlőként bent maradnék. Elfogadják az ajánlatot:Augusztus 31.-ig maradhatok, negyedévre 250.000.- Ft bérletidíjért, a bérletidíjat 3 napon belül ELŐRE  kell megfizetem átutalással, különben kilakoltatnak...
Augusztus 31.-ig pedig vagy fizetek, vagy önként elhagyom a házat. A helyzet ugyanaz, mint legutóbb:kénytelen vagyok elfogadni a feltételeiket, ha időt akarok nyerni....

A 250.000.- Ft-ot azonban nem tudtam megfizetni három napon belül...Aki bérből és fizetésből él, az tudja mit jelent negyed millió forintot előteremteni....Írtam nekik, hogy késve tudok fizetni...
A végrehajtó egyébiránt az egyezségünket jegyzőkönyvbe foglalta, és abba nem volt határidő írva a bérleti díj megfizetésének tekintetében....

Hamarosan jött a levél, hogy július 29.-én hagyjam el a házat, vagy kilakoltatnak. Ekkor bérleti szerződésben állunk, csak én épp késedelembe vagyok esve. Az igazságérzetem hozzáteszi, hogy 14 keserves millióm fekszik a házban, tessék mondani kinek van itt joga kit kitenni? Ki van itt késedelembe esve egyetlen forinttal is??? Csak az egyik  beépített konyhabútorom többszörösét éri az átkozott 250.000.- forintjuknak....Ki van itt fogalomzavarban????

A közölt dátum előtt a bankszámlájukra tettem a pénzt! Az összeset. Már nem voltam késedelemben, már több, mint 5 hét előre is ki volt fizetve....Felhívtam a bankot, hogy ezt a tényt elmondjam nekik, ha esetleg nem vették volna észre, hogy a pénz megérkezett a számlájukra. A már említett Lakatos Ágnes hív vissza, és bár a lányom lehetne szerintem, de olyan hangnemben beszél velem, amit se neki, se másnak nem vagyok hajlandó eltűrni!!! Közli, hogy nem érdekli , hogy a pénz ott van, a kilakoltatás teljesen biztos, hogy meg fog történni a megadott időben. Az ügyvédem hívását már fel sem veszik, a tulajdonosokkal beszélni nem lehet, ők nem is jönnek -közli Lakatos-, csak az ügyvédjük jön...
A megadott időpontban megérkezik a végrehajtó...Ellenállok-e kérdezi. 
-Nem - válaszoltam, - de nem is megyek sehova. 
- Azt nem lehet - mondja ő.
Kértem olvassa el a saját kezével írt jegyzőkönyvet: Én bérleti szerződésben állok a bankkal, a díj aug.31.-ig rendezve van. Igazat ad...
Fél órás késéssel megérkezik a budapesti Horony ügyvédi iroda tulajdonosa, mint  a bank megbízottja.Olyan magas lóról beszél velem, hogy szívem szerint levetetném a cipőjét, amivel végiggyalogolt az én patyolat lakásomon és elküldeném melegebbre...
Okoskodik, fontoskodik, rendezkedik....Fennhangon. Adja az ügyvédet, a Dr.-t, az okosat és a fontosat.
Én halkan megkérdezem tőle:
- Nem tudom arról tájékoztatta-e az ügyfele, hogy én pillanatnyilag bérleti szerződésben állok velük.
Megdöbben, elhalkul. - Jaaa, arról nem...mondja zavartan.
Nocsak-nocsak...Hát hogy megy ez arra felé ???
Időt kér, kimegy az udvarra telefonálni, de a fenti mondatommal összezavartam és megtörtem a már előre felépített monológját.
Pár perc múlva visszajön, próbál olyan határozott lenni, mint volt, de már nem megy neki...
Számlaszámot akar, ahova a bank azonnal visszautalhatja a pénzemet .
Nem adok számlaszámot és ezt közlöm is vele...nem a pénzemet akarom vissza, hanem a bérleti jogviszony fenntartását. Ha már ott tartunk, hogy bérlem azt az ingatlant, mely az én kezem munkájától vált azzá, ami...
Dr. Horony ideges, pluszban idegesíti, hogy egy NŐ ( ez volnék én) ellenáll, ellenszegül, teszi mindezt vele szemben halkan, ráadásul igaza van, járatos az ingatlanjogban...Egyre hangosabban követeli felváltva a számlaszámot és azt, hogy hagyjam el a lakást. Felszólítanak rá, hogy fogjak pár napra elegendő személyes holmit és menjek, a lakatos már készenlétben ott áll....
- Elhagyja az ingatlant? - kérdezi türelmetlenül Horony.
- Nem- válaszolok én kimérten. Én pillanatnyilag itt bérlő vagyok, a bérleti díj előre meg van fizetve, amit nem kérek vissza, ellenben kihívom a rendőrséget, hogy Önök jogszerűtlenül akarnak eljárni.És meg is tettem volna...
Azonban számomra is megdöbbentő módon a rendőrség szó hallatán mind a végrehajtó, mind az ügyvéd behúzza fülét -  farkát....
Az ügyvéd még idegesebben újra időt kér, újra kimegy telefonálni.
A végrehajtó odabenn azt mondja, nekem van igazam...
Pár perc után kihívja a végrehajtót is az udvarra...utálom ezt, és hangot is adok neki. Az én életemről ne döntsön két idegen ember az én hátam mögött....
Közben az ügyvédem keres, bemegyek a dolgozószobámba...
Pár perc múlva mikor visszatérek, kiderül, hogy míg telefonáltam, a férjemből kiszedték a bankszámlaszámát és azonnal elindították az utalást. (Haragszom a férjemre, de ez más téma)
Tekintettel arra, hogy nem vagyok összepakolva, és hogy a bérleti díj nem ért még vissza hozzám, kapok még 2,  azaz két napot....Holnapután , aug. 1.-én 13 órakor el kell hagynom a lakást....

Innen kezdve nincs apelláta....EZEK az emberek megcsinálják, hogy kitesznek...
Itt válik világossá, hogy a játszmát elveszítettem, keresnem kell 2 nap alatt valami fedelet, és ennyi harc  és küzdelem után el kell mennem csendben, ha nem akarom, hogy megszégyenítsenek a lakókörnyezetemben...

Az ügyvédem a telefonban azt mondja, vannak még lehetőségeim: nyújtsak be végrehajtási kifogást például. Azonban emberként azt tanácsolja, ne hajoljak meg további zsarolások előtt, menjek, keressek egy nyugodt kis fészket, ezt a csatát már nem a harcmezőn kell tovább folytatni....

Két nap múlva visszajöttek, én elmentem, de ezt a történetet már ismeritek...

van még itt egy mellékág is, erről igyekszem még ma írni és akkor teljes lesz a kép....







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése