2013. augusztus 17., szombat

Tények II. rész

Mivel nem akart intéződni a hitel átvállalás, felhívtam a bankot. Ez mindig kész procedúra volt, csak központi számot tudtam, mezei ügyintéző mond valamit, ha kérdezek, a válasz: megkérdezi és visszahív. Ha kérdezem miért nem beszélhetek az illetékessel: Mert ő nem szokott beszélni az ügyfelekkel...Hm...
Egyszer csak jött egy telefon, baj van: A hitelátvállalás megakadt. 
- Miért, mi a baj?
A tulajdonos, akitől a házat vettem, egy házaspár, 50-50 %-ban tulajdonosok, a férj pár hónapja otthonban van ekkor, mivel agyvérzést kapott. A refinanszírozó bank ( Raiffeisen) pedig ragaszkodik ahhoz, hogy a férj is írja alá a nyilatkozatot, hogy hozzájárul ahhoz, hogy a hitelét átvállaljuk. Gondolom, ha egészséges lenne is hozzá járulna, hangsúlyozom és nekik is ezzel érveltem anno, hogy nem terhet teszünk a bácsira, hanem terhet veszünk le. Nem baj, a szabály az szabály, így nem megy. Jobb híján hitelesítse közjegyző a bácsi aláírást. 
Rohanás...Pécsett 6 közjegyző van, mindegyiket felhívtam. Az egyik hónapok múlva tud kijönni, a másik nem is tud kijönni, a harmadik közli, hogy körzetesítve vannak...Megkerestem az illetékes közjegyzőt, végre meg is találtam..Időpont, két hét múlva megy. Mindeközben folyamatos gyomorgörcs, hogy a bácsi nehogy meghaljon...
Eljött az időpont, közjegyző kint volt a bácsinál, ez újabb, immár sokadik költség nekem. Bementem a papírért az irodába. Itt estem pofára újra: A közjegyző nem hitelesített az aláírást, mert a bácsi bár minden kérdésre jól válaszolt, tudta azt is milyen hónap hányadika van , csak eltévesztette az évet...Ő meg így nem hitelesít, szerinte nem beszámítható. Elmondtam neki is, hogy terhet vennénk le, nem rátennénk...az őt nem érdekli, a szabály az szabály...
Telefon a bankba, elmondtam mi a helyzet. Ügyintéző - innen is csókoltatom, a neve Maros Ottó- majd megbeszéli és visszahív.Napok után kaptam a telefont, találjunk ki valamit, mert ez így ebben a formában nem működik...
Tanakodás, gyomorgörcs, idegbaj, majd megszületett az újabb ötlet a családban: Váltsuk ki a hitelt más bankéval. Még jó, hogy van ismeretség, elindultam, az OTP -hez fordultam.
Már felkészülten mentem, vittem a szükséges papírokat. Mivel új bank, új eljárás, le kellett kérni az aktuális  egyenleget. 10,7 M Ft volt ekkor a hitelösszeg, hála CHF-nek és az ő intézményének. Csak mint egy érdekességként mondom, hogy minden alkalommal, amikor kiváncsi voltam arra, hogy mennyi az aktuális hitelösszeg, azt soha nem mondták meg, írásban kellett megrendelni és csekély 10.000.-, azaz tízezer forintért meg is kaptam azt, kb 2 héten belül...
Otp bank, értékbecslés, hitelbírálat, siker...telefon Maros Ottónak : Éljen , éljen, az Otp Bank kiváltja a hitelemet, meg van a hitelígérvény, 10,7 M Ft. Rendben, megbeszéli a teendőket és majd hív...
Pár nap múlva hívott is...Baj van...
- Na ne, most épp mi?
A CHF ingadozás miatt nem elég a 10,7 M Ft, a hitelösszeg már 11,7 M-ra növekedett....
 - Ne vicceskedjünk kérem szépen..
- De, de szerezzek még egy milliót...
Sírva rohanás vissza az OTP-be. Ügyintéző bár ismerős, fejet csóvál...Oké, mondja hosszas töprengés után. Új értékbecslés ( mert közben a ház épült, szépült) új hitelbírálat és egy kis banktechnikai malőrre lesz szükség: Bontsam fel a szerződést az eladóval, ők megcsinálják a hitelbírálatot, majd ha megvan minden és ő szól, akkor adjuk be újra az adásvételt...Így, ebben a formában állítólag több hitel kapható...
Amit kért minden megtörtént...
Majd új értékbecslés, hitelbírálat...ez épp a hitelezési dömping környékén, eltelt vagy másfél hónap. Végre telefon, minden oké, mehet a 11,7 M Ft.
Az öröm határtalan....telefon Maros Ottónak a fejleményekről. Nem tetszett a hangja. Pár nap múlva amikor visszahívott ,rájöttem miért. Sajnos megint változott az összeg, 13,7 (!!!) millió már....
Mindannyian kiakadtunk, vitába szálltunk. Kértem a bank vezetőt századszor. Nem adhatja. A pénz ennyi és intézzek valamit, mert az idő megy és baj lesz....
Sokalltam, felháborodtam, de sarokba szorítva elmentem az Otp-be. Sajnálják, ez a maximum amit adhatnak a fedezet  és a jövedelmem függvényében....
A házba 14 milliót öltem és adtam 6 milliót ugye a vevőnek. Benne fekszik ekkor 20 millióm, plusz kér 13,7 M ft-ot a bank és nem vagyok tulajdonos, de még  csak széljegyezve sem .
Rohanás az ügyvédhez....
Adjuk be sürgősen az adásvételi szerződést a földhivatalba, aztán majd lesz valami....Rosszat érzek...
A földhivatalba érve rájövök miért: A bank végrehajtási jogot jegyeztetett be az ingatlanra...
Mindannyian kiborultunk...

Elmentem a végrehajtóhoz, Dr. Lukács Tamáshoz,aki végtelenül kedves, együtt érző és segítőkész volt velem szemben. Elmondtam a történetet A-től Z-ig. Segíteni próbált. Azt mondja írjak hivatalos  levelet  a banknak és tegyek vételi ajánlatot nekik 11,7 M Ft-os áron....
Megtettem...
Hónapokig nem kaptam választ se én, se a végrehajtó.Telefonhívásomra csak annyit mondtak, elbírálás alatt van az ügy....
A vételi ajánlatot én tettem, a régi tulajdonos hozzájárulásával, a választ mégis  a végrehajtó kapta meg 3 azaz három hónap múlva. A válasz rövid volt, a végrehajtó hamar beolvasta a telefonba nekem: "Az ingatlan nem eladó 11,7 M-ért."
Rohanás fűhöz, fához, ügyvéd, bankok, ismerős közgazda, ismerős bíró....mindenki tanácstalan...Az ügyvédek egyet szajkóznak : Próbáljak megegyezni velük...
Közben kijött a Polgármesteri hivataltól az értékbecslést készítő szakember, aki anélkül, hogy bejött volna a bejáratnál tovább, sajnálkozását fejezte ki, és mint utólag megtudtam 22 millióra értékelte a házat. Azt  a házat, ami annyit ért felújítás előtt kb, de azóta benne feküdt plusz 14 millió....
Ha az ingatlan 22 millióra van értékelve, az azt jelenti, hogy árverésen 11-ért elvihető. (Merthogy  a volt tulajdonosnak nem ez az egy ingatlan van a nevén. Ha egy lenne , akkor a becsérték 70%-áért vehető meg legalább)
A végrehajtó azt javasolja, hogy vegyem meg árverésen. Nem lenne rossz 11 millióért, de nincs már készpénzem, márpedig árverésen hitellel nem tud vásárolni senki. Továbbá rettegek attól, hogy jön valaki és felveri az árat....Mindeközben egyik levéltől a másikig telnek a hetek, hónapok, sőt az évek...
Mikor megtudtam, hogy az ingatlan becsértéke 22 millió Ft, akkor már eltelt 30 nap, és a becsérték mértékét megfellebbezni csak 30 napon belül lehet, akkor is csak a volt tulajnak, mert papíron még ő a tulajdonos. Még szerencse, hogy ő együtt működő és velem együtt áldozata a helyzetnek ő is....
A végrehajtónak van egy utolsó javaslata, mikor ódzkodom a végrehajtástól: tegyek a banknak egy árverésen kívüli vételi ajánlatot. Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy ha nem fogadta el  nemrégiben a 11,7 milliót, akkor többet kell ígérnem. Így megtettem az ajánlatomat hivatalos levélben 12,7 millióra. Válasz hónapok múltán a végrehajtónak: Az összeget nem fogadják el, újabb terheik keletkeztek, a ház  immáron 14,5 millióért vásárolható meg! A végrehajtó szeme is fennakad....
Az adós 8,5 milliót vett fel, az adásvételkor 9,5 M volt, most 14,5 M. Ennyit nem változott a deviza árfolyama...

A végrehajtó is csodálkozik, sosem találkozott hasonló pénzintézettel, a vételi ajánlatot még az OTP is el szokta fogadni...több ötlete nincs...A család padlón van, igazából nem tudjuk hogyan tovább....Ekkor 2012 nyara van...

folyt köv hamarosan...



8 megjegyzés:

  1. Ez egy horror!!!! Nem hiszem el!!!! Köszönöm, hogy leírta a II. III. és IV. részt, mert így lett teljes a kép. Egy kérdésem lenne....mi lett az 1 milliós foglalóval? Visszakapta, vagy lenyelte a kész luxusházzal együtt a bank?
    Szerintem ez volt a céljuk, hogy hagyták Önöket építkezni, minden luxust beletenni az ingatlanba és ha kész van akkor ők ellopják a családtól! PSZÁF-nak lett jelentve ez a gaztett? Ezt még ők se úszhatják meg akármilyen romlott a rendszer! Ide úgy néz ki "sztárügyvéd" kell!!! Ne hagyják magukat bármennyire ki van az idegrendszerük és egészségük, győzni kell az igazságnak! Sok szerencsét hozzá!:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólását!
    Nem luxusház, egyszerűen csak egy lakhatóvá tett nagyméretű ingatlan, még befejezni sem sikerült, kívül pl. nincs beszínezve.Természetesen nem kaptam vissza semmit, szerintük én szegtem szerződést, mert nem fizettem meg a foglaló második részét. Nem is sejtették, hogy én tudom, hogy ők közben házon belül valami mutyi-értékesítést folytattak le.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon Önnel érzek!
    A luxus alatt azt értem, hogy a házba nem gagyi dolgokat tettek, mint pld. 150 eFt-os ajtók, szaniterek, csempék, fűtésrendszer, stb.
    Még jó, hogy nem fizette ki a foglaló második részét hisz akkor már más volt a tulajdonos! Én ugyan erről nem hallgattam volna!
    Azt se értem, hogyha visszalopták a házat miért van a volt tulajdonos panellakására a végrehajtási jog ráterhelve? Neki azon a lakáson nincs jelzáloghitel bejegyezve, vagy mégis?
    Az üggyel kapcsolatban nemcsak egy jó ügyvéd, hanem a minél nagyobb nyilvánosság segítene, sőt a médiát is meg kellene keresni ezzel kapcsolatban, hisz ez nem egy sima devizahiteles történet!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm az együttérzést!
    Mivel a bank követelése 16 millió ft, ő ezzel szemben árverésen megvásárolta az ingatlant 11 millióért, a maradék követelését úgy akarja érvényesíteni, hogy az adós - a volt tulajdonos- másik ingatlanát is végrehajtás alá vonta.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a tájékoztatást! Még mindig nem értem az előző tulajdonosnak hogy adhatott 8,5 mFt hitelt, ami később 10,5 mFt lett egy romos, lepukkadt házért cserébe? Ott nem volt értékbecslő? Amikor Ön megvette az ingatlant...nem csodálkozott azon, hogy ebben az állapotában 16,5 mFt-ot kérnek érte? Bár ne ment volna arrafelé, mert akkor most nem menne át Ön és Csalája, valamint a másik család ezeken az elviselhetetlen borzalmakon.:-(
    Nagyon drukkolok Önnek és az előző tulajnak is, hogy mielőbb oldódjanak meg a problémái és visszakaphassák a házat amit kínok-keservek között építettek fel rengeteg költséggel.

    Szerintem másoknak ebből a szörnyűségből az a tanulság, amig nincs a Földhivatalban nevükön a megvásárolt ingatlan ne kezdjenek bele bővítésbe, felújításba, tehát ne verjék költségbe magukat!

    VálaszTörlés
  6. Még annyiért is megérte, az is áron alul volt. A környéken akkoriban az üres telek is 12-14 millió volt, ez a ház is ért volna abban az állapotában 18-19 milliót alsó hangon..

    VálaszTörlés
  7. az nem jutott eszetekbe, h ez vmi csalás lehet...? O.o

    VálaszTörlés
  8. Nem. Devizahitelbe belerokkant család akart mielőbb szabadulni a tehertől.

    VálaszTörlés