2013. augusztus 17., szombat

Ismétlés - Tények I. rész

2009 tavaszán találtam ezt a házat, amiről szó van...
Volt 3 db lakásunk ( egy Anyámnak, egy a nagylányomnak, egy nagyobb nekem ) Arra gondoltunk, hogy egy két generációs házat veszünk, Anyám sem lesz fiatalabb, lesz udvar, és valóra váltjuk a terveinket, lesz egy szépségszalon, lévén az egyik lányom fodrásznak, a másik kozmetikusnak tanult..
A 3 lakásból ezt meg tudtuk volna valósítani, különösen, hogy akkor már kezdtek lefelé menni az ingatlanárak és ezt viszonylag jó árban meg tudtam szerezni....
A vételár 16,5 millió volt. A ház teljesen le volt pukkanva, teljesen fel kellett újítani, sőt át kellett építeni, de ez nem okozott gondot, mert a férjem mindent meg tud csinálni, én pedig imádok újat teremteni...
Kialakult az elképzelés: egy teljesen különálló kis lakás Anyámnak, egy lakrész a két lányomnak, egy másik nekünk, utcafronton a szalon meg a garázs.
A házat ekkor 10,5 millió ft hitel terhelte, amit az akkori tulajdonosai vettek fel. ( egész pontosan 8,5 M Ft-ot vettek fel, de 2009-ben , amikor én megvettem, 10,5 M Ft volt. )
Felvettem a kapcsolatot az ominózus bankkal -pénzügyi ZRT-vel- , megbeszséltük, hogy a hitelt átvállalom. Elmondták a  feltételeiket, megfelelt,elkezdtem a papírokat összegyűjteni. Több alkalommal is beszéltem a bankkal, az adás-vételi szerződés megkötése előtt is, hogy biztosan megoldható-e a hitel átvállalása. Többször igent mondták.Az mondjuk fura volt, hogy soha nem jutottam tovább egy ügyintézőnél, a bank vezetőjét, fiókvezető, stb. ( utólag kiderült, hogy nincs is ilyen) soha nem értem el sem telefonon, sem személyesen, sőt azt mondták, hogy ő nem találkozik ügyfelekkel, csak ügyintézőkön keresztül lehet vele kommunikálni.
Megköttetett az adásvételi szerződés: Vételár 16,5 M Ft, melyből 6 milliót ft vételár előleget  kp-ban a szerződést készítő ügyvéd előtt  megfizettem az eladónak, a fent maradó 10,5 millió ft-ot hitelátvállalással terveztük megoldani....A szerződés bement a Földhivatalba, elment a bankhoz is...
Az eladó az én általam adott pénzből vett egy lakást magának, oda költözött, a házat pedig elkezdtem lakhatóvá tenni...A hitel átvállalással járó procedúra pedig elkezdődött: értékbecslés, jövedelemigazolás,szerződések beadása, minden ami ilyenkor kell....
A bankkal azt is közöltem, hogy felújítom a házat....
Ami még fura volt nekem, hogy soha nem írtak le semmit, mindig csak telefonon kommunikáltak velem. (Személyesen nem lehetett., mert pesti cég, egyetlen ottani irodával)
A házat pedig szétbombáztuk (hamarosan képeket is teszek fel, még jó, hogy mindent megörökítettünk) A munka ment, a pénzt pedig nyelte...
Először is mindent szétbontottunk, 10 nagy konténer szemetet és törmeléket szállítattunk el. Az udvar, közel 900 m2, olyan volt, mint  a dzsumbuj, nem lehetett a végére látni, teli volt gazzal, törmelékkel, beteg fákkal és bokrokkal. Azt kipucoltuk. Aztán szétvertük amit kellett...
Új nyílászárkóat tettünk be, teljesen új fűtésrendszer lett csinálva, falakat bontottunk és építettünk újakat, lépcsőket csináltunk a régi elkorhadt fa vacakok helyett. Mindenhol újra kellett az aljzat betont csinálni, minden helyiség burkolva lett, vagy járólappal vagy parkettával. Készült két db fürdőszoba, 2 db konyha, modern, igényes kivitelben, minőségi anyagokkal. 
Minden helyiségben glettelve, festve lettek a falak, mennyezet burkolás készült.Kvázi csak a négy fő fal és néhány válaszfal maradt az eredetiből,minden más teljesen új! 18 m2-es terasz készült, 60 cm-es alappal, három db beton lépcső, amibe csak a vas anyag és a beton egy vagyon volt. Meg a zsaluanyag...Aki már építkezett, tudja mi munka és mi pénz ez...

1 megjegyzés:

  1. "Ami még fura volt nekem, hogy soha nem írtak le semmit, mindig csak telefonon kommunikáltak velem." Te ekkor, még a legelején, akár már az ingatlan megvásárlása előtt, írtál nekik levelet?

    VálaszTörlés